Waar sta jij?

Ben je druk met alle ballen in de lucht te houden en plof je ‘s avonds uitgeteld neer op de bank? Of heb je je leven lekker op de rails en voel je jezelf helemaal lekker in balans? Ook kan je leven rustig voortkabbelen hebben. Dan kan je misschien wel wat kleur in je leven gebruiken.


Deze foto vond ik tekend voor bovenstaande! Het asfalt voor degene, die druk en uitgeteld is. Het groene gras voor als je wat kleur kunt gebruiken en de bloemetjes als je lekker in balans bent.


Is je antwoord op vraag 2 een ‘ja’ dan zou ik bijna zeggen ‘niks aan veranderen’. Alhoewel een uitdaging wel vernieuwend kan zijn omdat je niet in een sleur wilt raken.
Als je antwoord op vraag 1 of 3 positief was dan kan je jezelf de volgende vragen stellen:

~ Laat je je leven zo voortkabbelen? 

Of:

~ Neem je initiatief om iets te veranderen?


Vaak hoor ik mensen zuchten en klagen over hun leven. Ik vraag mezelf dan af of ze iets hebben gedaan om verandering in gang te zetten. Een andere insteek is om de situatie te accepteren zoals die is. Het is waar je voor kiest.


Veranderingen hoeven niet groot te zijn. Soms is iets kleins al voldoende.
Een idee kan zijn een keer een nieuwe sport proberen of een ander soort training. Dat geeft een prikkel in je lijf omdat je lijf denkt ‘hé, wat gaan we nu doen, dat ben ik niet gewend’.


Zelf krijg ik inspiratie door een een andere sport te doen of een ander soort training. Het werkt zo verfrissend.Zoals ik tijdens Healthy Fest onder andere heb deel genomen aan de workshop van de Wendy’s Disq Club. Heftig maar heel leuk om te doenMijn hardlooprondes zien er tegenwoordig anders uit omdat ik ze combineer met mindfulness en yoga. Niks zweverigs aan, gewoon met twee voeten op de grond.Daarnaast telt mee, dat je mogelijk nieuwe mensen ontmoet en door je nieuwe activiteit gespreksstof hebt en nieuwe ervaringen uit kan wisselen.


Wist je dat een verandering in je ademhaling al een groot effect kan hebben op je energieniveau? Waardoor je leven er ineens heel anders uit kan zien en je ‘s avonds niet uitgeteld op de bank neervalt maar dat je juist nog puf hebt om iets te ondernemen bijvoorbeeld om te gaan sporten. 


Als yoga-instructeur werd mijn ademhaling al een belangrijke tool. De kennis, die ik aangeboden kreeg over de Buteyko-methode, als Mindful Run instructeur deed mijn ogen nog verder openen. De verdiepingscursus door een Buteyko gecertificeerde collega instructeur was een logisch gevolg. Ik kreeg alleen maar meer lucht en energie 🙂


Wil je meer weten over een gezonde ademhaling of wil je je (hard)loopronde afwisselen met mindfulness en yoga door middel van online coaching? Laat hieronder dan een bericht achter. 

Eén antwoord op “Waar sta jij?”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *