Waar sta jij?

Kleur in je leven

Extra kleur in je leven

Ben je druk met alle ballen in de lucht te houden en plof je ‘s avonds uitgeteld neer op de bank? Of heb je je leven lekker op de rails en voel je jezelf helemaal lekker in balans? Ook kan je leven rustig voortkabbelen hebben. Dan kan je misschien wel wat kleur in je leven gebruiken.

Ademhaling verandering gevolg balans

De foto

De foto vond ik tekenend voor bovenstaande tekst! Ik leg het uit: het asfalt voor degene, die druk en uitgeteld is. Het groene gras voor als je wat kleur kunt gebruiken en de bloemetjes als je lekker in balans bent.

Jouw antwoorden

Is je antwoord op vraag 2 een ‘ja’ dan zou ik bijna zeggen ‘niks aan veranderen’. Alhoewel een uitdaging wel vernieuwend kan zijn omdat je niet in een sleur wilt raken.
Als je antwoord op vraag 1 of 3 positief was dan kan je jezelf de volgende vragen stellen:

~ Laat je je leven zo voortkabbelen? 

Of:

~ Neem je initiatief om iets te veranderen?


Vaak hoor ik mensen zuchten en klagen over hun leven. Ik vraag mezelf dan af of ze iets hebben gedaan om verandering in gang te zetten. Een andere insteek is om de situatie te accepteren zoals die is. Het is waar je voor kiest.

Prikkel tot verandering

Sneeuwbaleffect

Veranderingen hoeven niet groot te zijn. Soms is iets kleins al voldoende.
Een idee kan zijn een keer een nieuwe sport proberen of een ander soort training. Dat geeft een prikkel in je lijf omdat je lijf denkt ‘hé, wat gaan we nu doen, dat ben ik niet gewend’.


Mijn sneeuwbal;)

Zelf krijg ik inspiratie door een keer een andere sport te doen of een ander soort training. Het werkt zo verfrissend. Zoals ik tijdens Healthy Fest onder andere heb deel genomen aan de workshop van de Wendy’s Disq Club. Heftig maar heel leuk om te doen.

Mijn hardlooprondes zien er tegenwoordig anders uit omdat ik ze combineer met ademhalingstechnieken en mindfulness. Niks zweverigs aan, gewoon met twee voeten op de grond. Daarnaast telt mee, dat je mogelijk nieuwe mensen ontmoet en door je nieuwe activiteit gespreksstof hebt en nieuwe ervaringen uit kan wisselen.

Je ademhaling als tool
Wist je dat een verandering in je ademhaling al een groot effect kan hebben op je energieniveau? Waardoor je leven er ineens heel anders uit kan zien en je ‘s avonds niet uitgeteld op de bank neervalt maar dat je juist nog puf hebt om iets te ondernemen bijvoorbeeld om te gaan sporten. 


Wat ik ervoor deed

Als yoga-instructeur werd mijn ademhaling al een belangrijke tool. De kennis, die ik aangeboden kreeg over de Buteyko-methode, als Mindful Run instructeur deed mijn ogen nog verder openen. De verdiepingscursus door een Buteyko gecertificeerde collega instructeur was een logisch gevolg.

Vorig jaar volg rondde ik de cursus Breathwork Biohacker van Kasper van der Meulen af. Nòg meer ademhalingstechnieken en nog meer mogelijkheden om mijn coachees te helpen.

Ik krijg er alleen maar meer lucht en energie van 🙂

Wat kan het voor jou betekenen

80% van de bevolking ademt te veel, dat betekent dat je meer inspanning levert dan dat nodig is. Het is niet raar dat jij ’s avonds moe neer ploft op de bank. Je verspeelt je energie.

Wil je meer weten over een gezonde ademhaling of wil je je (hard)loopronde, wandeling of yogasessie afwisselen met ademhalingstechnieken en mindfulness door middel van online coaching?

Klik op onderstaande knop voor meer informatie over het 4-weeks 1-op-1 (online) Mindful Fit & Ontspannen traject. 

 

 

 

Update, deze blog verscheen voor het eerst op 11 juli 2019 en is op 12 januari 2022 geactualiseerd met nieuwe informatie over een gezonde ademhaling.

 

2 antwoorden op “Waar sta jij?”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Chat openen
Hulp nodig of vragen?
Hoi! Hoe kan ik je helpen?