Coach de COACH

move&bemindful virtual coaching voor de combinatie van mindfulness hardlopen wandelen en online coaching

Na een dag hard werken kom je eindelijk thuis en je gaat meteen voor het eten zorgen. Na het eten wacht de afwas en ruim je nog wat op in huis. Dan is het tijd om lekker op de bank te gaan zitten. Zit je net lekker dan bedenk je dat je eigenlijk nog wel zou wat beweging kan gebruiken….Herkenbaar?

Wat is jouw knelpunt?

Vind jij het dan (soms) lastig om de deur uit te gaan om te gaan hardlopen of wandelen? Voelt het net of je over die drempel heen moet klimmen? 

Weet je waarom het voor jou lastig is om de deur uit te gaan? Ben je (te) moe? Is je hardloopronde of wandeling niet meer uitdagend? Is er een andere reden?

Dit was mijn knelpunt

Zo had ik door het nieuwe leven wat ik hier op de Filipijnen aan het opbouwen ben geen inspiratie om meer variatie in mijn hardlopen aan te brengen, waardoor ik mijn standaardschema aanhield. Mijn standaardschema was: drie keer per week hardlopen, waarvan één duurloop, één interval en een korte duurloop met een paar versnellingen. 

Op den duur vond ik mijn trainingen saai en voorspellend en verloor ik ook mijn motivatie. Het moment dat ik mezelf dàt realiseerde vond ik het tijd om een coach in te schakelen. Ja, een coach die mij als coach coacht 😉 Die mij gewoon even dat duwtje in mijn rug geeft, wat ik blijkbaar nodig had. Het mooie is dat ze mij niet alleen op hardloopgebied coacht maar ook op zakelijke vlak. 

Openstaan voor vernieuwing

Ik leef met de overtuiging dat je niet alles zelf hoeft te doen, te weten of te kunnen. Ieder heeft zijn/haar vakgebied en soms lukt het even niet alleen. Bovendien zit je soms zelf vast in een bepaalde denkwijze of in dit geval vast aan een standaard hardloopschema. Een coach brengt vanuit zijn of haar achtergrond (verbeter)punten in. Zaak is wel dat je openstaat voor vernieuwingen en/of mogelijke verbeteringen. Als je nooit iets nieuws probeert dan weet je niet of het werkt. 

Zo heb ik na mijn whiplash allerlei therapieën geprobeerd. Eén ervan was dertig tot veertig minuten rijden. Heen ging dat wel maar na de behandeling terugrijden was lastig. Gelukkig was de praktijk hierop voorbereid en hadden ze een bed staan, waarop ik een uur kon liggen voordat ik aan de terugweg begon. 

Een lotgenoot vertelde ik over de therapie en wat mijn vooruitgang was, waarop ze meteen mijn verhaal afkapte met een ‘dat kan ik niet’! 

Het is maar hoe je met dingen omgaat. Grijp je kans op verbetering aan of blijf je hangen in je pijn of demotivatie? 

Voor mij heeft die therapie de basis gelegd van waar ik nu sta en wat ik gelukkig weer allemaal kan. 

Zo ook met je hardloopronde of wandeling: sta je open voor een ander rondje of vernieuwing in de vorm van mindfulness toe te voegen?

Ik help je graag door middel van online coaching met betrekking tot je ademhaling, yoga, hardlopen en wandelen. Het 10-motivatiesprogramma MOVE&beMINDful start op 9 september 2019. 

Wil je meer informatie? Laat dan hieronder een bericht achter! 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *