Wat je zegt ben je zelf!

Vroeger

Als klein meisje was ik vaak ziek en na een serieuze longontsteking, waarvoor ik 6 weken in het ziekenhuis lag, bracht ik de winters snotterend en benauwd door. Op school was ik een middelmatige leerling. Mijn moeder naaide graag en zo waren mijn jurken van eigen makelarij. Blij was ik met elk stuk want breed hadden we het thuis niet.

Ook was ik bang, bang voor alles wat maar een beetje afweek van het normale. Op vakantie had ik heimwee. Zelfs mét ouders. Niet dat ik huilde maar ik ging naarmate de vakantie verstreek steeds minder eten. 

En zo groeide ongemerkt het beeld in mijn hoofd dat ik een ‘tutje’ was…..

Zelfbeeld

Tegenwoordig ‘ben ik, die ik ben’. Ik sta niet echt stil bij mijn zelfbeeld; hoe ik denk over mezelf. Tot ik vorige week twee keer te horen kreeg dat ik zo STOER ben. Ik dacht: “Huh, gaat dit over mij?” Het betrof twee verschillende redenen waarom de personen in kwestie mij stoer vonden: het (alleen) reizen en het kiteboarden.

Uit de oude doos: 6 jaar geleden

Mindfulness bracht mij zover….doen wat ik wil en/of kan doen, loslaten wat mij niet dient zoals die angst, accepteren van zaken/situaties en niet teveel nadenken door ‘in’ het moment leven. Dit maakt dat ik met een open blik nieuwe avonturen aanga vanuit rust en vertrouwen.

“If you’re searching for that one person that will change your life, take a look in the mirror.”

Nadenken

Hoe zie jij jezelf? Stel je het beeld dat je hebt van jezelf regelmatig bij of is het ook ‘verouderd’ omdat je er weinig bij stilstaat? Kan jij je leven voorstellen zonder al te veel na te denken

Maak jij je zorgen? Helpt het de situatie veranderen? 

Zorgen maken is óók een vorm van angst; je bent bang dat er iets gebeurd. En het kost energie, veel energie. 

Waar angst oorspronkelijk voor bedoeld is? Om op je hoede te zijn….op je hoede om aangevallen te worden door een roofdier….dat was vroeger….daar hoef je tegenwoordig niet meer bang voor te zijn. 

Verandering

Ook ik heb teveel nagedacht en mezelf zorgen gemaakt maar ik kwam erachter dat het niet hielp en het mij energie kostte die ik liever voor andere, leuke, dingen gebruik.

Mijn ervaringen en de praktische oefeningen, die mij zover hebben gebracht heb ik in een programma samengebracht.

Het programma MOVE&beMINDful duurt 5 weken, waarin je 10 motivaties van mij ontvangt met tips, ideeën en praktische oefeningen en is eenvoudig te volgen via je laptop of tablet.

Het programma gaat 13 januari 2020 van start. Wil je weten hoe het in zijn werk gaat? Klik voor meer informatie op deze link of stuur me een berichtje: https://mindfulnessatelier.nl/meer-rust-bewegen-in-5-weken/

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *