Blog: Ben je onder invloed?

Vrolijk

Normaal gesproken ben ik positief ingesteld en altijd in voor een grap. Mijn levensmotto is ‘there’s no problem, it’s a challenge’. Maar als ik het druk heb of een beetje gestressed ben dan voel ik dat ik ‘strak’ ben. Grapjes kan ik dan moeilijker verdragen of ik zie de lol er niet bepaald van in. Hoe dat komt? Ik ben dan òf gefocussed bezig om een bepaald doel te halen òf ik ben moe en niet fit. 

Jong

Zoals velen weten is mijn jonge leven niet over rozen gegaan. Om op je 24e zonder ouders verder te moeten leven, is moeilijk. Ondanks dat ik veel lieve mensen om mij heb miste ik die onvoorwaardelijke liefde en het begrip zonder iets te hoeven zeggen of uitleggen. 

Ik was jong en zat vol plannen met mijn vriend, die ondertussen al 26 jaar mijn man is. We trouwden, we kochten ons eerste huis en de meiden kwamen. Ik ging door…met af en toe een moment van verdriet om het gebeurde.

Tot ik rond mijn 37e mezelf tegenkwam. Ik zat in de put en huilde veel. 

Verdriet

Ik gunde mezelf de tijd om het verdriet een plekje te geven en gelukkig hielpen gesprekken bij de psycholoog mij er bovenop. Op aanraden hebben we als gezin die periode met een ritueel afgesloten. Mooi om dat mijn dochters ook mee te kunnen geven, dat verdriet er mág zijn en je tijd mag nemen om dat te verwerken. 

Màg het er zijn?

Tegenwoordig vraag ik mezelf weleens af of gebeurtenissen er nog mogen zijn.

Nadat er een baby is geboren wil de jonge moeder zo snel mogelijk terug op haar oude gewicht en terug in shape zijn. Bij mij was de norm 9 maanden zwanger, 9 maanden ontzwangeren en dat klopte ook. Ik was voor de eerste verjaardag terug op gewicht. Niet dat het mij echt boeide want ik had een gezonde baby gekregen!

Over een maand is het Kerst. We zijn al volop in de voorbereidingen. Hoe snel na Kerst ruim je de kerstboom op? Alsof het geen Kerst is geweest. Is dan die kerststress voor niets geweest?!

Vreugde

In mijn werk als coach komen vreugde en verdriet aanbod. We denken dat vreugde er mag zijn en dat het algemeen aanvaard is. 

Stel je voor dat je iemand op straat tegenkomt die nogal uitbundig vrolijk is. Wat denk je op dat moment? ‘Kan het iets minder?’ of ‘is ie dronken of onder invloed?’ 

Nu ben ik behoorlijk luidruchtig als ik de slappelach heb en dat màg er zijn want dat hoort bij mij! 

Hoe is dat bij jou? Wil jij meer ‘stilstaan’ in je drukke leven? Hoe voel jij jezelf op een gemiddelde dag? Blij? Down? Gestressed? Strak? Ergens tussenin?

Sta je er wel stil bij hoe jij jezelf voelt? Neem jij de tijd om verdriet of een teleurstelling een plekje te geven of juist te genieten van iets leuks? Hoevaak lach je uitbundig? Of wanneer ben je gewoon IN het moment?

Luister jij naar de signalen van je lijf? Of ga je eraan voorbij en ga je door met rennen en vliegen? Ondanks dat je om je heen mensen ‘om ziet vallen’ met een burn out. Dat kan jou ook gebeuren….

Door meer vanuit je gevoel te leven en minder na te denken maak je al een grote stap naar een bewuster leven.

Voor mij is het omslagpunt naar een bewuster leven gekomen door hardlopen te combineren met mindfulness. Ook ik liep mezelf voorbij, was ‘s avonds moe, ik ging voorbij aan de signalen van mijn lijf en was zeker niet te vrolijkste thuis. Veel vrouwen zie ik met hetzelfde strugglen. Ze hebben geen tijd om bij zichzelf stil te staan. Ze worden volledig ‘opgeëist’ door het werk, het gezin en de huishouding, waar hun humeur op den duur behoorlijk onder gaat leiden.

Om een weg te vinden naar tijd voor mezelf en een bewuste invulling ervan heb ik een behoorlijke zoektocht afgelegd en dat is het voor iedereen. Om jou te helpen heb ik de meest praktische oefeningen, tips en ideeën samengevat in de 10 motivaties van mijn ‘Meer RUST & BEWEGEN in 5 weken’ programma, waarin ik je op weg help naar een fitter leven. Lekker laagdrempelig zodat de oefeningen etc makkelijk in te passen zijn in jouw leven. De (hard)loopronde kan je zo groot en klein maken als dat jezelf wilt.

Het programma bestaat uit 10 motivaties, die ik jou per mail stuur. 

Daarnaast krijg je toegang tot de besloten facebookgroep, waarin ervaringen, tips & tricks gedeeld kunnen worden.

Het programma start op maandag 13 januari 2020. Klik voor meer informatie op deze link of stuur me een berichtje: https://mindfulnessatelier.nl/meer-rust-bewegen-in-5-weken/

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *