Meer rust & bewegen in 5 weken

Vlieg jij van hot naar haar en krijg je regelmatig tussendoor de vraag van iemand uit je omgeving of je een helpende hand kan bieden? Vanzelfsprekend doe je dat. ‘Nee’ zeggen komt in je woordenboek niet voor want je bent tenslotte die SUPERvrouw, die alles aankan.

Steeds meer vrouwen rondom mij heen komen amper aan zichzelf toe. Nu de kinderen groter worden, komen er andere bezigheden of zelfs mantelzorg voor de tijd, die ze in de kinderen stak, in de plaats.

In plaats van dat ze zichzelf op de eerste plaats zetten zijn ze eerder geneigd om zichzelf op de laatste plaats te zetten. En ze merken dat dat ze nu begint op te breken.

 

 

 “Als je leeft voor wie je lief  ♥ is, als je alles geeft wat je kunt, zorg dan dat je ook de tijd neemt en jezelf hetzelfde gunt”

 

 

Uit ‘nood’ ben ik gaan hardlopen. Toen ik begon met hardlopen, ruim 20 jaar geleden, had ik twee kleine kinderen, mijn werk, mijn huishouden en een ambitieuze man, die ook nog studeerde. Bij deze situatie paste echt geen sportschoolrooster. Ik had het sporten al laten schieten maar na verloop van tijd kwam ik erachter dat de balans in mijn leven kwijt was. Ik was steeds maar concessies aan het doen en zelf verdween ik meer en meer naar de achtergrond om zo goed mogelijk voor mijn gezin te kunnen zorgen.

Tot ik mezelf realiseerde dat ik wilde mezelf weer fit wilde voelen. Ik wilde even nergens aan hoeven denken en er alleen op uittrekken.

In het hardlopen vond ik de oplossing. Ik kon gaan wanneer het mij uitkwam. Hardloopschoenen aan en gaan.

Ik kwam opgeladen en fris om de draad thuis weer op te pakken, terug.

Hoe is dat bij jou? Zorg jij in eerste instantie voor de mensen in je naaste omgeving? Schiet het sporten erbij in? Hoe voel je jezelf op een gemiddelde dag? Gestressed? Relaxt? Ergens tussenin?

 

 

 

“Your job is to fill your own cup, so it overflows. Then, you can serve others, joyfully from your saucer.”

 

 

Voor mij is het een zoektocht geweest om de balans te vinden tussen de zorg voor mijn gezin, tijd voor mezelf en rust te creëren in mijn hectische leven en dat is het voor bijna iedereen. Nu ik die balans heb gevonden deel ik graag met jou mijn ervaringen, oefeningen en tips in de vorm van dit programma ‘Meer rust & bewegen in 5 weken’.

Tijdens die 5 weken wordt wandelen of hardlopen gecombineerd met mindfulness. Het is dusdanig ontwikkeld dat je in je eigen tijd kunt sporten. Het past altijd in jouw schema.

Want goede zorg voor anderen begint bij goede zorg voor jezelf. Hoe beter jij voor jezelf zorgt, hoe lekkerder je voelt en hoe beter je voor anderen kunt zorgen.

Je hebt waarschijnlijk continu mensen om je heen en continu worden er dingen van je gevraagd. Met dit programma heb je echt een moment voor jezelf.

Tijdens het programma ben je daarom bewust bezig met jezelf, wat automatisch betekent dat je tijd voor jezelf hebt.

 

“You can’t pour from an empty cup. Take care of yourself first.”

 

 

Het programma duurt 5 weken. Tijdens het programma wordt (hard)lopen gecombineerd met ademhalingstechnieken, mindfulness en plezier. Twee keer per week ontvang je een motivatie per mail met oefeningen, tips en ideeën. Daarnaast krijg je toegang tot de besloten facebookgroep, waarin ervaringen, tips & tricks gedeeld kunnen worden.

De oefeningen, uit de per mail toegestuurde motivaties, kan je voor jezelf doen wanneer het jou uitkomt. De lengte van je wandeling of hardloopronde bepaal je zelf.

In de motivaties wordt de neusademhaling als meest gezonde manier van ademhalen gebruikt. Dit is een efficiënte manier van ademhalen.

Het sporten doen we zonder prestatiedoel, gewoon wandelen of hardlopen en genieten van de omgeving, wat je hoort/ziet/ruikt of voelt. Een goede houding/-techniek is niet onbelangrijk om prettig te kunnen (hard)lopen dus ook daar wordt aandacht aanbesteed. Het doel van de cursus is dat je leert bewegen zonder prestatiedruk want we moeten al zoveel. We sporten tenslotte toch ter ontspanning? We willen naar een leven met minder stress en meer energie. De oefeningen zijn praktisch en makkelijk toepasbaar in het dagelijkse leven. De thema’s die onder andere aanbod komen zijn focus, concentratie, vertrouwen en loslaten.

Meer rust & bewegen in 5 weken is geschikt voor zowel de beginnende als gevorderde (hard)loper. We zijn altijd alles aan het bedenken en beredeneren: je hoofd draait overuren. Vandaar dat we tijdens de cursus de weg van je hoofd naar je hart nemen waardoor het harTlopen wordt.

Wandelen is er voor jou, als hardlopen niet jouw ding is, als je liever wandelt dan rent of als je niet kúnt hardlopen en toch in beweging wilt zijn zonder overbelasting van jouw spieren en gewrichten.

 

“If you want to be a light for others, you have to glow yourself.”

 

Doe mee en ontdek tijdens dit online programma het effect van meer ‘in’ het moment zijn, zodat je kunt genieten omdat je je hoofd leegmaakt door buiten bewegen te combineren met mindfulness. 

Het programma kan je gewoon op je telefoon, iPad of computer volgen. De oefeningen zijn praktisch en eenvoudig uit te voeren. Het kost je ongeveer een half uurtje tijd per motivatie afhankelijk van jouw gekozen wandel- of hardloopronde; een uur me-time per week! Bovendien kan je zelf bepalen wanneer en waar je de oefeningen uitvoert. En ik garandeer je, dat uurtje per week is het meer dan waard!

 

Hoe ziet ‘Meer rust & bewegen in 5 weken’ eruit?

Elke motivatie behandelt een bepaald onderwerp. De onderwerpen die aanbod komen zijn:

  1. Hoe loop je?
  2. Wat voel je?
  3. Hoe haal je adem?
  4. Hoe haal je meer energie uit je ademhaling?
  5. Waar focus je op?
  6. (hard)Lopen combineren met mindfulness
  7. Terug naar je ademhaling
  8. Adem in, adem uit
  9. Loslaten en creativiteit
  10. Mindful (hard)lopen

Twee keer per week verstuur ik de motivatie e-mails. Tussendoor post ik tips en weetjes in de besloten facebookgroep. Hierin kunnen ook ervaringen gedeeld worden.

Na het volgen van ‘Meer rust & bewegen in 5 weken’:

  • Voel jij jezelf energieker
  • weet hoe je balans in je leven kunt brengen waardoor je jezelf rustiger voelt
  • ga je fitter door het leven
  • leef je bewuster
  • heb je minder/geen last van beperkende gedachten doordat je los kan laten wat je niet dient
  • kan je meer je focus houden

Wil jij:

  • tijd voor jezelf?
  • Weg van het stressvolle leven?
  • Niet meer geleefd worden door je agenda?
  • Niet meer na een lange drukke dag uitgeteld op de bank neer ploffen?
  • niet meer ‘volledig opgaan’ in je werk, je gezin en je huishouden?
  • Meer energie door lekker naar buiten te gaan om te wandelen of hardlopen?
  • Rust door even je hoofd ‘uit te zetten’.
  • ontspannen om daarna vol energie en met een leeg hoofd de draad weer op te pakken

Ik geef je tips & tricks die jou inspireren en motiveren om meer rust in jouw leven te creëren door te gaan bewegen en waardoor jij die fitte, relaxte en energieke vrouw wordt, die je graag wilt zijn!

Dit is wat andere vrouwen over mij en ‘Meer rust & bewegen in 5 weken’ zeggen:

“Bedankt voor de motivatie! De achtergrondinformatie vind ik heel prettig en leerzaam, het geeft toch een andere kijk op dingen. Ik kijk uit naar de volgende motivaties!” ~ Evelien

“Jij hebt mij zoveel geleerd en zelfvertrouwen gegeven. Blij dat ik jou heb mogen leren kennen!” ~ Gitta

“Het gaat redelijk goed. Ik ben ontspannen en voel me niet meer zo opgejaagd om dingen te moeten. Kan me erbij neerleggen dat ik iets op dat moment niet kan en dat ik het op een ander moment ook mag doen.” ~ Angelique

Veel gestelde vragen:

  1. Wanneer start ‘Meer rust & bewegen in 5 weken’?

Je kunt op elk gewenst moment starten.

  1. Wat kost ‘Meer rust & bewegen in 5 weken’?

Het totale programma inclusief onbeperkt toegang tot de besloten facebookgroep kost 95 euro.

  1. Hoelang duurt het programma?

Het programma duurt 5 weken. Per week ontvang je twee motivatie e-mails om te gaan wandelen of hardlopen. De mails ontvang je op maandag en donderdag. Je kunt zelf bepalen wanneer je gaat (hard)lopen.

  1. Hoeveel tijd heb ik nodig om alle oefeningen te doen?

De meeste oefeningen kunnen onderweg gedaan worden. Zelf bepaal je de lengte van je (hard)loopronde. De oefeningen zijn eenvoudig uit te voeren en nemen ongeveer 5 of 10 minuten tijd in beslag.

  1. Hoe weet ik of ik de oefeningen goed uitvoer?

Ik voeg duidelijke filmpjes in de motivatie e-mails. De tekst inclusief aanwijzingen spreek ik apart in, zodat het goed te verstaan is.

 

Heb je andere vragen? Stuur dan gerust een mail naar mindfulnessatelier@gmail.com of WhatsApp me op 06 53 68 15 00

Wil je graag mee doen aan ‘Meer rust en bewegen in 5 weken’ maar zou je van tevoren graag even met mij sparren om af te stemmen of dit het juiste besluit is? Stuur mij dan vrijblijvend een mail of een WhatsApp om een afspraak te maken zodat ik met je mee kan denken of dit een slimme stap is voor jou. Dit is dan ook geen sales call maar een match call.